donderdag 28 augustus 2014

Vilten uit de ruwe vacht

Heb je eigen schapen en wil je leren hoe je vilt uit de ruwe vacht. Heb je gewoon interesse. Dan is dit iets voor jou.









Vorige zondag was het weer expo van ons levend erfgoed in Puienbroeck-Wachtebeke. Al een aantal jaar ga ik er vilten vanuit de vachten van onze Vlaamse schaperassen.

Er is altijd veel belangstelling. Vooral door mensen die zelf schapen houden. Ze zijn vaak blij om te zien dat er met de wacht mooie dingen kunnen gemaakt worden.

Daarom wil ik graag workshops inrichten om te vilten vanuit die
ruwe vacht.
 
 

Je kan een workshop aanvragen (vanaf 4 personen). Je komt naar mijn atelier, maar ik kan ook naar jou toe komen als je schapen hebt en een ruimte waar een workshop kan doorgaan.

Hoe ziet een workshop eruit?

Van 9:30 tot 16:30 uur. Uren zijn aan te passen.  

De schapen schenken ons elk jaar een prachtige vacht. Er zijn verschillende schakeringen van textuur en kleur.





Deze dag wil ik met jullie een tapijt maken met verschillende soorten vacht. (Max 70/50 cm).

Of er kan gekozen worden voor een tas of een kussen.


We gebruiken verschillende wolsoorten. We testen dan ook of de kwaliteit van de wol goed is om te vilten. Soms is het wel goede kwaliteit om te spinnen maar niet om te vilten.






Kosten?

60 euro per persoon.

Er is wol ter plaatse of je kan eigen wol meebrengen.

Vliezen om op te werken zijn hier te koop of breng je zelf mee.



 info: info@ailim.be 05028 03 93 www.ailim.be









 


 
 


 
 
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten